Євробачення-2023
Мета
Ключове завдання проєкту — представити Україну як сміливу та різноманітну країну, яка бореться за власну свободу та свободу всього світу. Показати її справжньою, де краса живе поруч з війною, міжнародній аудиторії пісенного конкурсу Євробачення, використовуючи його важливу роль у налагодженні зв'язків між країнами. Також, нагадати чому минулорічна країна-переможниця не може приймати конкурс цьогоріч.
*Україна як переможниця Євробачення-2022 не могла провести Євробачення через повномасштабне вторгнення Росії. Велика Британія, чий представник посів друге місце, прийняла Євробачення від імені України у місті Ліверпуль.
Інсайти
Євробачення, щорічна аудиторія якого перевищує 200 мільйонів людей, є однією з найпопулярніших та найочікуваніших музичних подій у світі. Засноване після Другої світової війни як проєкт для поглиблення співпраці між країнами післявоєнної Європи, Євробачення зробило суттєвий внесок у розвиток партнерства, просування спільних цінностей і культурних зв'язків. У 2023 році, вперше в історії конкурсу могли голосувати всі країни світу, а не тільки ті, які беруть участь. Масштабність конкурсу як інструменту soft power важко переоцінити. Попри те, що Євробачення вважають європейським конкурсом, його дивляться у прямому етері на усіх континентах, а тисячі єврофанів з різних країн приїздять, щоби відвідати подію.
*За даними Суспільного Мовлення, Євробачення-2023 подивилися у прямому етері 162 мільйонів телеглядачів та рекордна кількість онлайн-користувачів.
Ідея
#OpenYourHeartForUkraine («Відкрийте серце для України») — головний заклик проєкту, який об’єднав усі компоненти кампанії — низку цифрових активацій і фізичний інтерактивний простір. Він закликає людей об’єднатися та відкрити свої серця для того, щоб дізнатися про Україну й поза контекстом новин. Серце гурту TVORCHI, як впізнаваний символ представника з піснею «Heart of Steel» від України на Євробаченні-2023, стало візуальним об'єднавчим знаком для усіх елементів кампанії.
Реалізація
Пісенний конкурс Євробачення проходив з 5 по 13 травня у м. Ліверпуль, Велика Британія від імені України.
Проєкт складається із двох ключових компонентів:
🔵 інтерактивного простору та фотозони на алеї Discover Ukraine в межах Eurovision Village (традиційного євромістечка для відвідувачів Євробачення, де проходять концерти, освітні та розважальні заходи), яка функціонувала в Ліверпулі з 5 по 13 травня;
🔵 комунікаційної кампанії на офіційних каналах України Ukraine.ua у співпраці з партнерами.
Інтерактивний простір представлено фотозоною та інтерактивною інсталяцією в рамках Ukrainian Village.
Фотозона
Фотозона у формі серця представляє символ України на цьогорічному Євробаченні — пісню «Heart of Steel» гурту TVORCHI. Ілюстрація всередині серця виконана у стилі української витинанки — унікального виду народного мистецтва, який у цьому випадку розповідає найважливіші історії України воєнного часу. Символи синього кольору говорять про мирну Україну, її красу та культуру, а жовті елементи — воєнні. Ілюстрації нагадують іноземній аудиторії, що РФ продовжує війну проти України, та пояснюють, за що борються українці. Слово «свобода» в самому центрі серця слугує нагадуванням про те, що боротьба за найважливішу цінність для всіх українців та світу триває.
Усі відвідувачі фотозони могли відкрити свої серця для України та подивитися на витинанку крізь червоний фільтр. Використовуючи його, усі символи війни — ракети, дрони та зброя — зникають, і перед нами з'являється мирна Україна з її неймовірною красою та багатою культурою. Кожен міг перевірити, як працює фільтр, за допомогою маленьких червоних скляних сердець безпосередньо біля фотозони або ж скористатися цифровим фільтром, який доступний на сторінці Ukraine.ua в Instagram.
Інтерактивна інсталяція
Інтерактивна інсталяція показує розмаїття культури України та запрошує гостей відкрити для себе її справжню красу. У центрі інсталяції — сталева карта єдиної та суверенної України як символ боротьби українців, а стіни прикрашають витинанки зі сюжетними орнаментами. Сьогодні світ здебільшого сприймає Україну крізь призму війни, не помічаючи розмаїття її культури. Головна ціль інсталяції — показати, що Україна — це набагато більше, ніж заголовки газет та публікації в соціальних мережах з позначкою «чутливий контент». Простір обладнаний сенсорними панелями, через які відвідувачі можуть зазирнути та побачити кадри мирної та красивої України, які контрастують з кадрами війни. Світ не повинен забувати про війну.
Усі відвідувачі інтерактивного простору мали змогу пройти квіз, який був створений нашою командою спеціально до Євробачення. Він складався з 10 запитань, які стосувалися фактів та історій про Україну: кухню, мову, промисловість та музику. Квіз також був представлений аудиторії Ukraine.ua на сторінці в Instagram.
Інтерактивна інсталяція та фотозона залишилися для подальшого експозиціонування у Ліверпулі, Велика Британія.
Комунікаційна кампанія
Комунікаційна кампанія #OpenYourHeartForUkraine об’єднала одразу декілька компонентів для досягнення двох ключових цілей: закликати дізнаватися про Україну більше, відкриваючи свої серця; показати розмаїття України за допомогою ширшого контексту в доповнення того, що зараз іноземці дізнаються про Україну в новинах та міжнародних медіа.
Вона містила п’ять основних складових:
🔵 серію публікацій на платформах України Ukraine.ua
🔵 втілення кампанії партнерами (українськими дипломатичними представництвами)
🔵 колаборацію з TVORCHI (відеоманіфест)
🔵 #TheUnityWave Хвилю Єдності в Instagram (читайте про неї в окремому кейсі на нашому сайті)
🔵 таргетовану кампанію в Instagram і Facebook
Кампанія включала різноманітний контент — відео, експлейнери, активації, сторіз, AR-формати, включення з Ліверпуля. Він допомагав як розповісти про Україну в контексті цьогорічного Євробачення, гурт TVORCHI та їхню пісню, так і підкреслити широке партнерство України та Великої Британії. У підсумку на каналах Ukraine.ua вийшло понад 120 публікацій, кампанію підтримали десятки партнерів і ще понад 30 долучитися до #TheUnityWave, а в країнах Близького Сходу та Африки контент про Україну був позитивно сприйнятий аудиторією. Загальне охоплення #OpenYourHeartForUkraine склало 41 мільйон контактів, а контент отримав понад 570 тисяч взаємодій.
9 травня 2023 року відбувся реліз центрального компоненту #OpenYourHeartForUkraine. У відеоманіфесті, створеному в партнерстві з TVORCHI, ми закликали до єдності та підтримки України, говорячи про різні емоції, які людина може відчувати незалежно від походження. Відеоряд допоміг глибше пізнати Україну — її різноманітних людей, природу та архітектуру. Контраст кадрів мирної України та спустошення під час війни спонукав відкривати Україну й поза новинами. Відеоманіфест озвучив соліст гурту TVORCHI Джеффрі Кенні.
Таргетована кампанія з використанням розміщень в Instagram і Facebook та маніфест-відео, створеного в співпраці з TVORCHI, фокусувалася на англомовній аудиторії країн Глобального Півдня — Близькому Сході (Катар, ОАЕ, Саудівська Аравія) та Африці (Нігерія, Кенія, ПАР). На відміну від публікацій на платформах Ukraine.ua, таргетована кампанія виходила за рамки традиційних для Євробачення груп користувачів. Використовуючи цьогорічні зміни в системі голосування як можливість, кампанія закликала жителів 6 країн Африки та Азії відкривати для себе Україну, її культуру та можливості, цінності, які нас об’єднують, та підтримувати її. Охоплення реалізованої кампанії перевищило 25 мільйонів людей, вона також принесла 1,5 мільйона взаємодій зі сторінками Ukraine.ua і майже 18 тисяч реакцій.
ГОЛОВНЕ ПРО ПРОЄКТ ВІД ПАРТНЕРІВ
«Плануючи територію Discover Ukraine в середині фан-зони Євробачення, головною задачею було створити різноманітний простір, який включатиме в себе українську культуру, традиції, їжу та найголовніше — сенси. Інсталяція від Ukraine.ua дала саме той необхідний меседж, який зупиняв людей і давав можливість задуматися, що дійсно значить сталеве серце українців та за що країна бореться», — Вероніка Ясинська, асистентка керівника проєкту Євробачення 2023.
Від команди: Як це було?
СПЕЦІАЛЬНА ПОДЯКА
МІНІСТЕРСТВУ ЗАКОРДОННИХ СПРАВ, У СПРАВАХ СПІВДРУЖНОСТІ ТА РОЗВИТКУ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ
МІСЬКІЙ РАДІ МІСТА ЛІВЕРПУЛЬ
МІНІСТЕРСТВУ ЗАКОРДОННИХ СПРАВ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВУ КУЛЬТУРИ ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
КРЕАТИВНІЙ АГЕНЦІЇ BICKERSTAFF.734
ІВЕНТ АГЕНЦІЇ TOUCHÉ EVENT & DECOR
КОЛЕГАМ ІЗ СУСПІЛЬНОГО МОВЛЕННЯ
УСІЙ КОМАНДІ ГУРТУ TVORCHI
ТОВ «УКРАЇНСЬКІ ІНСЕНТИВНІ ПОДОРОЖІ»
КОМАНДІ META
ВОЛОНТЕРАМ ТА УСІМ, ХТО ПОВІРИВ І ПІДТРИМАВ ЦЕЙ ПРОЄКТ
Команда
Команда BRAND UKRAINE — створення ідеї, проєктний менеджмент, фандрейзинг, реалізація.
Інтерактивна інсталяція та фотозона:
Софія Джуринська
Марія Липяцька
Даша Подольцева
Анастасія Пилипейко
Вероніка Луцька
Анастасія Гунченко
Марія Паливода
Ярослав Турбіль
Марина Дадінова
Bickerstaff.734. — креативна ідея та айдентика для інтерактивної інсталяції та фотозони.
Touche’ event & decor — реалізація просторів та декор.
Цифрова кампанія:
Ярослав Турбіль
Марія Липяцька
Софія Джуринська
Марія Паливода
Вероніка Луцька
Олексій Кривошея
Віктор Назаренко
Bickerstaff.734. — креативна ідея та контент.
Tigra agency — таргетована кампанія.
Проєкт створений за підтримки МЗС України та у партнерстві з Суспільним Мовленням та гуртом TVORCHI.