Україна опустилася на 46 місце у Глобальному індексі м’якої сили 2025
Україна цьогоріч втратила дві позиції в Глобальному індексі м’якої сили (Global Soft Power Index 2025) і тепер посідає 46 місце, її загальний показник в індексі знизився на 1 бал. Така динаміка зумовлена зниженням рівня міжнародної уваги та підтримки, яку наша країна отримувала в попередні роки. Водночас Росія зберігає 16 місце в рейтингу, маючи значну підтримку в країнах своїх східних союзників, попри різку критику з боку Заходу.
Окрім основного рейтингу, показник “Репутація” («Reputation») для України також зазнав помітного спаду: Україна опустилася відразу на 19 позицій та посідає 95 місце серед 193 країн, тоді як Росія — на 75-му. Як стверджують автори індексу, BRAND FINANCE, це свідчить про глобальну поляризацію ставлення до затяжної війни між двома країнами та вказує на потребу посиленої комунікації, яка б формувала цілісне і реалістичне уявлення про Україну. За показником “Врядування” (“Governance”) Україна опустилась на 17 позицій (до 77-го місця), а за “Впізнаваністю” (“Familiarity”) - на чотири пункти, до 20-го місця.
При цьому Центрально-Східна Європа та країни Карибського басейну, зокрема й Україна, демонструють кращі результати у сфері сталого розвитку, ніж це сприймається глобально: серед лідерів за прогресом у виконанні Цілей сталого розвитку ООН (SDGs) — Фінляндія, Куба, Україна, Хорватія, Латвія, Словенія та Ямайка. Отже, ефективна комунікація про успіхи у сталому розвитку відкриває додаткові можливості для посилення м’якої сили нашої країни.
Також зафіксовано, що вартість бренду України зросла на 2,4% ($101,459).
Емоційний ореол, який значною мірою вплинув на формування позитивної репутації України у світі на початку російського повномасштабного вторгнення, починає розсіюватись, й падіння репутації України у Глобальному індексі м’якої сили на 19 позицій це підтверджує. Ключове завдання усіх стейкхолдерів, дотичних до стратегічних комунікацій України зараз, — працювати на поглиблення знань про справжню Україну, не покладатись лише на емоційні оцінки. Підвищення обізнаності про те, що Україна може запропонувати світу в різних сферах - від defence tech до досягнень у спорті, культурі, освіті, та прогресу у сфері сталого розвитку. Нам необхідно сформувати чітке бачення того, який бренд України ми прагнемо сформувати, та розробити для цього цілісну національну бренд-стратегію.
Варто зазначити, що після призупинення опитувань у Росії у 2023 та 2024 роках, цього року організатори індексу Global Soft Power Index знову включили думку російської аудиторії до дослідження 2025 року. Унаслідок цього змінились позиції країн, із якими росіяни найкраще обізнані, — переважно сусідніх. Так, Білорусь піднялася на 7 пунктів (до 80-го місця), Азербайджан — на 3 (до 81-го), а Вірменія — на 13 (до 93-го), отримавши вигоду завдяки політичним та історичним зв’язкам із РФ. Натомість Балтійські країни, Грузія (-5 до 59-го) та Молдова (-8 до 126-го) знизилися, оскільки їхня тісніша співпраця із Заходом і протидія російському впливу спричинила більш негативне сприйняття всередині самої Росії.
Детальніше про динаміку показників, зміну у сприйнятті нашої країни у світі за 2024 рік, основні виклики та нові можливості у формуванні позитивного іміджу України можна буде дізнатися 12 березня на презентації щорічного звіту про сприйняття України у світі за 2024 рік, що відбудеться у м. Київ. Запрошуємо всіх зацікавлених фахівців, журналістів та партнерів зареєструватися за посиланням.