Мінус 10 позицій у Nation Brands Index 2023: що відбувається з інтересом світу до України
Україна посіла 57 місце з 60 в одному з найавторитетніших рейтингів брендів країн Nation Brands Index 2023, опустившись на 10 сходинок порівняно з минулим роком. До повномасштабного вторгнення країна регулярно потрапляла до четвертої десятки індексу.
Оцінка сприйняття України погіршилася на 0,07 бали. Найсуттєвіше зниження у сприйнятті України відбулося за параметром туристичної привабливості, що безпосередньо пояснюється впливом війни Росії проти України. Дещо погіршилося також ставлення до країни за такими параметрами як “Урядування” та “Люди” (бажання мати друга чи взяти на роботу людину з України). Водночас інвестиційна привабливість та експортний потенціал України зросли порівняно з минулим роком.
У 2023 році найчастіше респонденти називали Україну небезпечною (dangerous) та неспокійною (troubled).
Нижчі сходинки в рейтингу, ніж Україна, посіли Танзанія, Росія і Ботсвана.
“Пониження позицій України в цьому рейтингу цілком очікуване. Минулого року через початок повномасштабного вторгнення Росії інтерес міжнародної спільноти до України безпрецедентно зріс, досягнувши свого піку. Зараз ми спостерігаємо природний спад. Ми маємо бути готові до того, що увага до України зменшуватиметься й надалі”, — прокоментувала Марія Липяцька, голова BRAND UKRAINE.
Схожу тенденцію підтверджують й інші міжнародні рейтинги. Зокрема в рейтингу країн U.S.News Best Countries у 2023 році Україна посіла 68 місце з 87, опустившись на шість сходинок порівняно з минулим роком. Кількість публікацій про Україну в іноземних медіа зменшилася, а війна Росії проти України стала темою, яку найчастіше свідомо уникали при споживанні новинного контенту, за даними Reuters Institute Digital News Report 2023.
“Тренд змінюється, але я б не назвала ситуацію патовою. Нам треба обмірковано відреагувати на зміни в міжнародному інформаційному полі та пропонувати нові підходи для висвітлення позиції України та нашої боротьби. Важливо розуміти глобальний порядок денний, зокрема інші виклики, що виникають у світі, й враховувати це в наших комунікаціях з іноземними аудиторіями”, — зазначила Марія Липяцька.
Щорічний рейтинг національних брендів Anholt-GfK Nation Brands Index оцінює сприйняття населенням 20-ти найрозвиненіших економік світу національних брендів 60 країн із найбільшим геополітичним значенням. Враховуються показники у сферах експорту, державного управління, культури, населення, туризму, імміграції та інвестицій. У 2023 році в опитуванні, що відбувалося в онлайн-режимі, взяли участь приблизно 60,000 респондентів.