Голодні ігри Росії (Russia’s Famine Games)

Змінити правила гри на виживання, яку запустила Росія, напавши на Україну і блокуючи її поставки продовольства — розблокувати правду про зусилля українського аграрного сектору годувати світ, навіть попри повномасштабну війну

Мета

Arrow

Привернути увагу світу до зусиль України забезпечити постачання продовольства по всьому світу, де його найбільше потребують, та до того, як Росія перетворила постачання продовольства у зброю.

Інсайти

Скорочення експорту продовольства з України через повномасштабну війну Росії стало важким ударом по стійкості глобальної продовольчої системи, що зазнала суттєвих уражень і досі не відновилась від наслідків пандемії COVID-19. Руйнування Росією агропромислової інфраструктури та логістики України має цілеспрямований і систематичний характер: від ракетних ударів по елеваторах до блокування морських портів і викрадення зерна та сільгосптехніки. Це призвело до різкого скорочення обсягів пропозиції на світовому ринку продовольства та стрімкого зростання цін на основні культури. Через війну в Україні Всесвітня продовольча програма ООН втрачає близько 50% поставок зерна. Росія навмисно цілеспрямовано запустила «голодні ігри» на виживання в країнах найбільш вразливих регіонів світу, щоб виторгувати геополітичні переваги на високих ставках. Використання їжі як зброї є добре відомою зовнішньополітичною тактикою Росії, подібною до того, що Росія протягом багатьох років використовує у постачанні енергоносії.

Проаналізувавши дискурс у світових ЗМІ навколо цієї теми, ми помітили, що загострення світової продовольчої кризи часто пояснюють подіями, які відбуваються як в Україні, так і в Росії, не пояснюючи, хто винен у війні, зривах поставок продовольства та загрозі голоду в деяких регіонах світу. Було критично важливо для того, щоб голос України був почутий як серед аудиторій у дружніх країнах-партнерах на Заході, так у віддалених регіонах, які постраждали від скорочення поставок продовольства через воєнну агресію Росії. Україні потрібна була платформа з перевіреною інформацією з питань продовольчої безпеки, щоб посилити комунікацію та мобілізувати прихильників у всьому світі для поширення інформації про роль України у світовій продовольчій системі.

Ідея

Довгострокова комунікаційна кампанія як платформа для об’єднання комунікацій України з питань продовольчої безпеки для іноземних аудиторій з метою:

  • забезпечити доступ до перевіреної інформації,
  • підтримати стратегічний наратив України як одного з гарантів світової продовольчої безпеки,
  • протидіяти спробам Росії перекласти провину за загострення світової продовольчої кризи через інформаційні маніпуляції та дезінформацію.

Реалізація

Розробка креативної ідеї:

«Голодні ігри» Росії — це метафора для комунікацій України щодо усіх ворожих дій Росії, спрямованих на поглиблення світової продовольчої кризи, з особливим наголосом на викритті шантажу та використання їжі як зброї. Ідея кампанії полягає в тому, щоб за аналогією з грою на виживання пов’язати повномасштабну агресію Росії проти України та її негативний вплив на дефіцит продовольства в найбільш вразливих регіонах світу.

Онлайн-платформа war.ukraine.ua/food-security для іноземних аудиторій, доступна 7 мовами — арабською, англійською, іспанською, італійською, китайською, німецькою, французькою.

Міжнародна комунікаційна кампанія:

  • розробка серії інфографіки та ілюстрацій, доступних у секторі веб-сайту для безкоштовного розповсюдження в ЗМІ та соціальних мережах,
  • живі історії українських фермерів та інших учасників агровиробництва та логістики в Україні (історії доступні на сайті в розділі «Вартові врожаю»),
  • партнерство з фотобанком Depositphotos для надання зображень для веб-сайту, які відображають масштаб хоробрості України у захисті врожаю та сільськогосподарської логістики,
  • промо-кампанія в соціальних мережах, охоплених цифровою екосистемою України Ukraine.ua англійською, арабською та мандаринською мовами,
  • BRAND UKRAINE запустила кампанію спільно з Міністерством закордонних справ України та закордонними дипломатичними установами України.

ГОЛОВНЕ ПРО ПРОЄКТ ВІД ПАРТНЕРІВ

«Заблокувавши українські порти, Росія позбавила мільйони людей в світі доступу до українського продовольчого експорту і поставила їх під загрозу голоду. Російська пропаганда також розгорнула цинічну кампанію брехні, аби заблокувати доступ цих людей до правди та перекласти відповідальність за свої голодні ігри на Україну та Захід. Зараз ми поступово розблоковуємо український продовольчий експорт і прориваємо інформаційну блокаду завдяки новій комунікаційній кампанії і онлайн-платформі», — Дмитро Кулеба, міністр закордонних справ України.

РЕЗУЛЬТАТИ

Загальне охоплення кампанії склало понад 32 млн контактів завдяки каналам цифрової екосистеми Ukraine.ua та публікаціям у ЗМІ та в соцмережах. Понад 12 тисяч публікацій з’явилось у соціальних мережах.

Онлайн-платформа war.ukraine.ua/food-security потрапила у топ-5 найбільш відвідуваних розділів сайту war.ukraine.ua, а також стала найбільш відвідуваним розділом на арабській версії сайту.

СПЕЦІАЛЬНА ПОДЯКА

ЄВРОПЕЙСЬКИЙ СОЮЗ

ДЕПАРТАМЕНТ ЕКОНОМІЧНОЇ ДИПЛОМАТІЇ МЗС УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ КОМУНІКАЦІЙ ТА ПУБЛІЧНОЇ ДИПЛОМАТІЇ МЗС УКРАЇНИ

МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ

МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

Команда

Лідерка проєкту: Марина Дадінова
Креативна копірайтерка: Аліна Тараненко
Розробка онлайн платформи: plusone
Координація виробництва контенту: Юлія Клебан
Команда Ukraine.ua: Ярослав Турбіль, Марія Паливода
PR: Софія Джуринська

Нові проєкти

sports  1380х900- en

Inspired by Winners

Міжнародна інформаційна цифрова кампанія, спрямована на країни Затоки.
BU Conf case_visuals-01

Міжнародна конференція BRAND UKRAINE 2024

Перша міжнародна конференція про розвиток національного бренду України в умовах повномасштабної війни.
NAD 2.0 case-ua-01

Nations Against Disinformation 2.0

Протидія пропаганді та фейковим новинам в епоху штучного інтелекту.