Brand Ukraine презентували результати дослідження “Tech-імідж України у світі”. Чи сприймають Україну технологічною?
29 листопада організація Brand Ukraine та Techosystem провели захід “Україна технологічна: tech-імідж країни на міжнародній арені” за участі представників Міністерства цифрової трансформації України, Міністерства закордонних справ України та провідних українських tech-компаній.
В межах події Тамара Новосельська, керівниця аналітичного напряму BRAND UKRAINE, презентувала дослідження «Tech-імідж України у світі». За його результатами, попри повномасштабну війну, Україну досі можна побачити в рейтингах країн із найперспективнішою tech-галуззю. Наш людський потенціал отримує високі оцінки за рівнем професійних навичок, а міжнародні експерти в галузі електронного врядування відмічають досягнення українського уряду в забезпеченні сталого доступу населення до інформації та державних послуг в умовах війни.
Вплив війни на tech-галузь України наразі складно оцінити через обмеженість статистичних даних і турбулентність, пов’язану з активними бойовими діями на фронті й регулярними обстрілами решти території. Негативні наслідки, які найчастіше відзначають експерти галузі, — це труднощі із залученням інвестицій через високі ризики для життєспроможності українських tech-компаній і відплив талантів. Утім, «стійкість» (resilience) — це той епітет, яким на сьогодні найчастіше описують українську tech-індустрію.
«Високотехнологічна країна» — один із важливих бренд-атрибутів України, популяризація якого може сприяти суттєвому покращенню іміджу країни на міжнародній арені, а отже і швидшому повоєнному відновленню. Однак аналіз іноземного медіаполя 2022 — першої половини 2023 року свідчить, що цей меседж в іноземних ЗМІ звучить украй рідко. Потужні інформаційні кампанії на цю тему мають стати одним із пріоритетів для міжнародних комунікацій України у найближчому майбутньому.
Brand Ukraine сформулювали п’ять зон зростання, які Україна може використати для зміцнення свого технологічного іміджу у світі вже найближчим часом:
- Залучення більшої кількості людей в tech-галузь;
- Подолання відставання регіонів від столиці в розвитку стартап-екосистем;
- Залучення громадян до процесу ухвалення рішень за допомогою цифрових технологій (розвиток інструментів цифрової демократії);
- Підвищення обізнаності про людський капітал України в tech-сфері;
- Активна комунікація рішень та здобутків України на шляху до підвищення рівня володіння англійською мовою її населенням.
В межах заходу відбулася панельна дискусія за результатами дослідження. Учасниками стали:
- Георгій Дубинський, заступник Міністра цифрової трансформації України;
- Антон Демьохін, заступник Міністра закордонних справ України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації;
- Катерина Гречко, виконавча директорка ГС "Techosystem";
- Віктор Самойленко, CEO і засновник Aspichi;
- Євгенія Беcпалова, Почесна IT-амбасадорка України, голова екосистеми у UNIT.City, членкиня Правління Techosystem.
Модерувала дискусію Марія Липяцька, голова BRAND UKRAINE.
“У своєму дослідженні ми ставили собі за мету не тільки проаналізувати, чи сприймають Україну як технологічну країну у світі, але й окреслити конкретні зони зростання та можливості для бренду країни у сфері технологій. Я рада, що на презентації дослідження ми зібрали буквально всіх ключових стейкголдерів, від яких залежить подальше формування технологічного іміджу країни: уряд, бізнес, громадський сектор, медіа”, – коментує Марія Липяцька, голова Brand Ukraine.
Ключові тези дискусії:
- “Tech-сектор є одним із секторів України, що найбільш динамічно розвиваються, і ми маємо всі передумови для того, щоб бути одним зі світових лідерів у цій галузі. Втім, нам необхідно працювати разом над підвищенням обізнаності про Україну як про технологічну державу, та зміцнювати позитивний tech-імідж на міжнародній арені”, – Георгій Дубинський, Заступник Міністра цифрової трансформації України.
- “Взаємодія різних складових, таких як громадянське суспільство, бізнес та держава, відіграє важливу роль у формуванні нашого технологічного іміджу. Тільки за умови правильної координації цих елементів і об'єднання зусиль, ми можемо говорити про успішне усвідомлення та визначення нашої технологічної ідентичності, а також її подальше просування за кордон”, – Катерина Гречко, Виконавча директорка ГС "Techosystem".
Партнер події — UNIT.City.